Transkrypcja
Hallo allemaal, dit is Thierry van Doornen en welkom op dit spraakforum van, ja, in Elten
hier, in onze Nederlandse groepje moet ik zeggen, want ja, ons groepje is nog zeer beperkt. Ik heb
eens in de lijst gekeken en er zijn een aantal personen die lid zijn van onze groep, maar waarvan
ik vermoed dat ze denk ik helemaal geen Nederlands praten. Zo ik vraag mij dus af waarom deze personen
wensen lid te zijn van een groep waarvan ze de taal niet begrijpen. Nu, hoe dan ook, dat is aan hun zaak denk ik.
Wel, zoals ik zei, Thierry van Doornen, ik ben woonachtig in Canada, maar ik ben opgegroeid in België, in Brussel of daar rond.
Ja, wij moesten toen als kind op school wel de tweetaler netjes praten en schrijven, dat betekent Nederlands en Frans.
En, eh,
ja,
als je dat niet kon,
ja, dan had je niet veel kans om op de arbeidsmarkt te komen.
Zo ja.
En dan natuurlijk leerden wij Engels ook later in het middelbare onderwijs zoals we dat doen.
Maar dan natuurlijk met verhuizen naar Canada, want de familie wilde het, maar op die manier heb ik wel moeten werken naar mijn Engels, maar dat is weer nu niet meer zo.
Maar dan natuurlijk met verhuizen naar Canada, want de familie wilde het, maar op die manier heb ik wel moeten werken naar mijn Engels, maar dat is weer niet meer zo.
dat is dan toch verbeterd. Nu, wel, zoals ik op het ogenblik dat jullie aan het praten
ben, hier in Metro Vancouver of laten we zeggen de agglomératie Vancouver, in de provincie
British Columbia, Canada. Het weer is niet de best, we hebben al redelijk veel regen gehad
de laatste twee dagen. Het ziet er hier niet naar uit dat het vlug zal opwarmen, zo de lente
laat nog wel eens eventjes op zich wachten. Beetje jammer, want het is er wel de tijd voor.
Maar goed.
Anderzijds moet ik zeggen, Adela geloof ik, uw naam is wel, jouw Nederlands is absoluut
niet slecht, helemaal niet. Alle moeite die je daarvoor gedaan hebt, wel, dat is heel
goed.
Zo, ja, ik zou zeggen.
Ehm.
Het vraagt wel een beetje moed natuurlijk, dat kan ik begrijpen, maar zeer duidelijk verstaanbaar,
zo, helemaal geen probleem. Je zou dit eigenlijk moeten meer doen, hier en vooral in ons spraakforum
hier.
Zo, het is zeer aanmoedigend.
Wel, ik hoop dat er nog meer vragen zullen komen.
Ik hoop dat meer personen ons groepje zullen bereiken.
Ik denk, dat zal wel komen, eens de Engelse webstack zal klaar zijn.
Ik vermoed dat dat iets zal worden voor deze zomer, als alles goed blijft gaan.
Want ja, wat gaat er nu nog goed, de dag voor vandaag.
Maar goed.
De Elton-programmeerders zijn nog niet klaar.
De Elton-programmeerders zijn nog niet klaar.
De Elton-programmeerders zijn hard aan het werk.
En geven ons zelfs redelijk veel werk om zaken uit te testen hier.
Ik ben nu in de Elton 2.4 beta versie nummer 21.
Zo, ik denk dat er spoedig een update zal komen.
Een vernieuwing van het Elton-programma.
Een vernieuwing van het Elton 2.4 beta.
Vaarschijnlijk 2.4.1 of één.
Ik weet het niet.
Zullen we dat even moeten afwachten.
Ik denk waarschijnlijk binnen een maand ofzo.
De.
We wachten af.
Misschien voor jou Adila misschien een beetje...
Het is niet makkelijk container te maken.
Het is misschien een beetje...
Ja, het is niet makkelijk, want we hebben hier geen mediakataloog, dat is wel jammer, want dat zou de zaken gemakkelijker voor jou,
moest er een mediakataloog zijn om naar Nederlandstalige radiostations te luisteren, dat zou jou ook een beetje meer helpen met je Nederlands.
Maar goed, dat zijn misschien wel andere manieren. Maar ik zou blijven aanmoedigen om je misschien nog een paar meer berichtjes op het spraakforum te zetten.
Of, als je dat verlangt of verkiest, je kan altijd een boodschap sturen naar mij.
Oké, where we guy?
Dat is mijn gebruikersnaam.
Ik spreek een beetje traag, want dat is dan misschien makkelijker voor jou ook, maar ik ben nooit een snelspreker geweest eigenlijk, ik doe het kalmpjes aan.
Verder, ja, valt er anders niet zoveel te zeggen, denk ik.
Ja, ik ben een beetje traag, want dat is dan misschien makkelijker voor jou ook, maar ik ben nooit een snelspreker geweest, eigenlijk.
We wachten dus op die heel belangrijke update van Elton.
Ik heb mij ook laten vertellen dat het in de toekomst zal mogelijk worden om met elkaar te bellen of zoiets, zoals je dat kan doen met Skype, maar dan door middel van het Elton-programma.
Zoals je dat kan doen met Skype, maar dan door middel van het Elton-programma.
Dat zou leuk zijn.
Zeer leuk.
Zou waarschijnlijk ook iets worden voor deze zomer.
Zo, hopelijk, als de zaken blijven goed gaan met Elton, hopen we dat dat niet te lang meer zal duren.
Ik denk dat ik hier afscheid ga krijgen.
Ik denk dat ik hier afscheid ga nemen.
En ik praat tot jullie allemaal bij een volgende gelegenheid.
Goedendag allemaal nu.